Familjedagar

Familjedag på Möklintagården den 19 september 2020

Lördagen den 19 september var Jesus i centrum i Möklinta centrum. Betaniaförsamlingen hade hyrt Möklintagården och arrangerade för andra året i rad en familjedag för Möklintaborna. Det blev en dag av glädje och gemenskap i Guds närvaro.

– Vi tackar Jesus för ett fantastiskt väder med strålande solsken och för att allting fungerade så perfekt! Stort tack också till teamet som var med på plats och till alla som var med och bar denna dag i bön. Det blev en härlig gemenskap och vi kände oss väldigt välsignade, sade pastor Christina Bonnevier.

Kaféet hade öppet hela Familjedagen, mellan klockan 11 och 17, med hembakade piroger, fikabröd och varm korv. Det blev många fina samtal kring fikaborden, både inne i Möklintagården och utanför.

Under dagen hölls två omgångar prova-på-Alpha, en grundkurs i kristen tro, med en introduktionsfilm för vuxna och en för ungdomar.  För den som vill veta mer om Jesus och om kristen tro så håller Betaniaförsamlingen nu en Alpha-kurs på måndagar klockan 19.

Årets prova-på-söndagsskola hölls utomhus, nära hoppborgen som även i år var barnens favorit.  Det blev många härliga Jesussånger som leddes av Lisbeth Ekwall och söndagsskolans minsta medarbetare, dockorna Maria och Lasarus, var också med och sjöng.

Det var underbart – de här sångerna har jag inte sjungit sedan jag själv gick i söndagsskolan, men de sitter fortfarande, sade en mamma som kom med sin lilla dotter.

Härliga gamla sånger som ”Han har öppnat pärleporten” och skön lovsång ljöd också över Möklinta torg när Lisbeth Ekwall spelade gitarr och sjöng utanför entrén till Möklintagården, tillsammans med pastor Christina Bonnevier, äldste Eva Gustin och Lejonet av Juda.

Inuti Lejonet av Juda befann sig Rolf Ekwall, som bjöd på sig själv när han vandrade runt i lejonkostymen till mångas förtjusning.

Vi hoppas och tror att människor denna dag fick ana det ljus och det hopp som Jesus sprider och att Jesus är på riktigt, sade pastor Christina.

Familjedag på Möklintagården den  7 september 2019

Lördagen den 7 september 2019 bjöd Betaniaförsamlingen in till en familjedag i Möklintagården. Flera i vårt härliga team hade bakat mycket goda kakor som vi sålde och vi hade även hembakta piroger och korv och bröd. Vi hade hyrt en hoppborg, som blev väldigt populär bland barnen, och så hade vi en popcorn-vagn. Många unga kom till prova-på söndagsskolan och vi hade prova-på Alpha och slutligen en film. Under dagen hade vi även härlig lovsång till gitarrspel. Vi tackar Jesus, alla som hjälpte till och alla som kom och besökte oss för en underbar dag!