Nyhetsbrev Betaniaförsamlingen i Möklinta, augusti 2014 nr 1

Guds frid Kära trossyskon!

Vi prisar Gud för ännu en dag. För Guds nåd är var dag ny. Så vi sträcker oss mot det som ligger framför oss och glömmer det som ligger bakom oss. Med denna inledning introducerar jag nu vårt nya nyhetsbrev som jag tänkt ska komma en gång i månaden. Det ska innehålla lite uppmuntran och lite vittnesbörd och nyheter om vad som är på gång. Håll till godo.

Torsdagen den 14 augusti 2014 började vi en ny omgång med cellgruppen och vi startade klockan 19.00 på Åsvägen 48A hos föreståndarparet Christina och Lennart Bonnevier. Vi äter något tillsammans och kommer att fortsätta träffas löpande varje torsdag samma tid.

Under helgen den 15-17 augusti är jag och Eva Gustin på Ellel Ministries på Götabro och därför har vi ingen Alpha och ingen gudstjänst denna helg, alltså uppehåll denna helg.

Nästa gång vi har Alpha är söndagen den 24 augusti klockan 13.30. Alla som vill är välkomna. För första gången har vi helandetimmar. Det arrangerar vi den 30 augusti mellan klockan 14.00 och 18.00 i samarbete med Evangelist och pastor Tuula Kero. Nästa gudstjänst har vi den 31 augusti klockan 11.00 och sedan torgmöte i Sala på torget lördagen den 13 september klockan 10.00 till13.00 och gudstjänst igen söndagen den 14 september klockan 11.00. Alla gudstjänster arrangeras i Betaniakapellet om inget annat anges.

Det finns andra nyheter som jag håller lite på och återkommer med till septembernumret. Så får ni vara nyfikna till dess, om jag inte redan avslöjat det genom andra kanaler. Ha förväntan på vad Gud vill göra här i Möklinta och i Sala.

Jag upplever i Anden att vi redan gått igenom många genombrott här i Möklinta och Sala och att vi också vann nya segrar under vårt senaste böne- och fastemöte när vi fortsatte att binda mörkrets makter i det underbara namnet Jesus Kristus.

Tillsammans med Jesus kunde vi resa oss upp och fienden var tvungen att släppa loss sina fångar och som ett direkt resultat kom två nya till Alpha som Satan dittills hållit kvar i fångenskap. De hade tidigare sagt vid åtminstone två tillfällen att de skulle komma, kanske tre, och inte gjort det för att Satan hindrat dem. En kvinna hörde också av sig som vill komma på gudstjänsten.

Jag hade upplevt i Anden att vi skulle få in pengar. Och nu kom de. Därför kunde Lennart anmäla sig till WTC, en engelsk universitetsutbildning i teologi som arrangeras i samarbete med Citykyrkan i Stockholm. Vi prisar Herren för denna möjlighet. Han är vår försörjare när vi förtröstar på honom och låter honom leda oss. Då ska vi inte lida någon brist. Vi tackar också er alla för era gåvor genom kollekt och genom insättningar på bankgirokontot. De gör det möjligt för oss att hålla missionen igång. Vi har också vid ett tillfälle skänkt en del pengar till Please Pass the Bread, en hjälporganisation som ingår i World Challenge som David Wilkerson en gång grundade. Please Pass the Bread serverar dagliga portioner mat till barn och ungdomar i ett 20-tal länder.

Jag återkommer med förslag på tid för nästa böne- och fastemöte då vi även kan ha församlingsmöte för att gemensamt planera vad vi regelbundet ska så in i för något projekt för att minska svälten i världen och samtidigt stödja missionen.

Vänner, när Gud är för oss vet vi vem som är emot oss. Men vi vet också att den som står emot Satan ska vinna en underbar seger för det är redan fullbordat på korset. Vi som är lärjungar måste ta upp våra kors och utöva den auktoritet Sonen Jesus Kristus fader Gud har gett oss i samarbete med och med hjälp av den Helige Ande.

Vi prisar Herren under alla omständigheter för vi har en mäktig Gud och vi ärar honom för allt han har gjort för oss. Ha oss gärna i era böner och läs gärna mer på www.betaniaforsamlingen.se. Kom ihåg att någon annan grund än Jesus Kristus kan vi inte bygga på.

GVE Alla återlösta vänner i det underbara namnet och det dyra blodet som tvår oss vita som snö.

Christina Bonnevier, föreståndare, Betaniaförsamlingen